MUĞLA TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ
- Türkiye Ticaret Sicili Gazetelerinin internet üzerinden görüntülendiği bir site var mıdır?
Türkiye Ticaret Sicil Gazetelerinin internet üzerinden görüntülenmesi için; www.tobb.org.tr sayfasına girilir, açılan pencerenin sağ tarafında yer alan Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi başlığına tıklanarak, Ücretsiz Gazete Sorgu bölümünden üye olunması gerekmektedir. (2004 yılından önce yayınlanan Türkiye Ticaret Sicili Gazeteleri görüntülenememektedir.)
- Tescile tabi bir hususun Ticaret Sicili Müdürlüğüne başvuru süresi ne kadardır?
Ticaret Sicili Müdürlüğü’ne tescil talep müddeti 15 gündür. (Türk Ticaret Kanunu 30.maddesi)
TÜRK TİCARET KANUNU MADDE 30– (1) Kanunda aksine hüküm bulunmadıkça, tescili isteme süresi onbeş gündür.
(2) Bu süre, tescili gerekli işlemin veya olgunun gerçekleştiği; tamamlanması bir senet veya belgenin düzenlenmesine bağlı olan durumlarda, bu senet veya belgenin düzenlendiği tarihten başlar.
(3) Ticaret sicili müdürlüğünün yetki çevresi dışında oturanlar için bu süre bir aydır
- Yeni bir işyeri açtım. Ticaret ve Sanayi Odası’na mı yoksa Esnaf ve Sanatkarlar Odası’na mı kayıt olmam gerekir?
Ticaret Sicili Müdürlüğü ne ve dolayısıyla Ticaret ve Sanayi Odası’na kaydolabilmeniz için tacir olunması gerekmektedir. Tacirin tanımı ise Türk Ticaret Kanunu’nun 14. maddesinde yapılmıştır. Buna göre “Bir ticari işletmeyi, kısmen dahi olsa, kendi adına işleten kimseye tacir denir.”kayıt için gerekli belgeler mutso internet sitemizde yayınlanmıştır.
- Anonim Şirketlerde her yıl genel kurul yapılması zorunlu mudur?
TÜRK TİCARET KANUNU MADDE 409– (1) Genel kurullar olağan ve olağanüstü toplanır. Olağan toplantı her faaliyet dönemi sonundan itibaren üç ay içinde yapılır. Bu toplantılarda, organların seçimine, finansal tablolara, yönetim kurulunun yıllık raporuna, kârın kullanım şekline, dağıtılacak kâr ve kazanç paylarının oranlarının belirlenmesine, yönetim kurulu üyelerinin ibraları ile faaliyet dönemini ilgilendiren ve gerekli görülen diğer konulara ilişkin müzakere yapılır, karar alınır.
(2) Gerektiği takdirde genel kurul olağanüstü toplantıya çağrılır.
(3) Aksine esas sözleşmede hüküm bulunmadığı takdirde genel kurul, şirket merkezinin bulunduğu yerde toplanır
- Anonim Şirket olarak kayıtlıyız. Genel Kurulda Yönetim Kurulumuzu 3 yıl süre ile seçebilir miyiz?
Şİrket anasözleşmesi nin yönetim kurulu ve süresi maddelerine bakılması gerekir.
Anasözleşmesinde öngörülen süreler geçerlidir.
- Yeni bir şirket kurmak istiyoruz. Kullanmak istediğimiz ticaret unvanını belirlerken nelere dikkat etmeliyiz?
TİCARET ÜNVANI SEÇERKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR,
TTK hükümleri ve sair mevzuat gereğince gerek kuruluş gerekse unvan değişikliklerinde ünvanın tüm Türkiye çapında korunması zorunlu olduğundan, kullanılmasına karar verilen ticaret ünvanınızın MERKEZİ SİCİL KAYIT SİSTEMİ üzerinden (Mersis sayfasından ) ve www.tobb.org.tr den ticaret sicili gazetesi başlığında unvan sorgulama adımlarından sorgulama yapılmalıdır.
Benzer unvan sorgulaması yapılırken, sorgulama yapılacak alanda çekirdek kelime ve devamında yazılacak olan sektör bazındaki ilk kelime ile birlikte yazılarak sorgulanmanın yapılması gerekmektedir.
14.02.2014 tarihli 28913 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan TİCARET ÜNVANLARI HAKKINDA TEBLİĞ gereğince ;
Ticaret şirketleri ile ticari işletme işleten diğer tacirlerin ticaret unvanları belirlenirken aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir.
(1) İşletme konusu ile şirket türünü gösteren ibareler Türkçe olmak kaydıyla ticaret unvanı serbestçe belirlenebilir.
(2) Ticaret unvanında yer alacak ibareler, tacirin kimliği, işletmesinin genişliği, önemi ve finansal durumu hakkında üçüncü kişilerde yanlış bir görüşün oluşmasına sebep olacak nitelikte ve gerçeğe aykırı olamaz.
(3) Ticaret unvanında yer alan ibareler kamu düzenine, ulusal çıkarlara ve ahlaka aykırı olamaz, kültürel ve tarihi değerleri zedeleyecek şekilde belirlenemez.
(4) Bir ticaret unvanına “Türk”, “Türkiye”, “Cumhuriyet” ve “Milli” kelimeleri yalın, sade ve eksiz olarak; Bakanlar Kurulu kararıyla konulabilir. Bu ibarelerin Türk Ticaret Kanununun 41 ve 42 nci maddeleri uyarınca ticaret unvanında kullanılması zorunlu olan gerçek kişinin ad veya soyadında yer alması halinde Bakanlar Kurulu kararı aranmaz.
(5) Anonim ve limited şirketlerin ticaret unvanında işletme konularından en az birinin yer alması zorunludur. İşletme konusunu gösteren ibarelerde kısaltma yapılamaz. Başlıca amacı başka işletmelere katılmaktan ibaret olacak şekilde kurulacak anonim şirketlerin unvanında “holding” ibaresine yer verilmesi zorunludur.
(6) Ticaret unvanında resmi olarak tanımlanmış yer adları kullanılabilir, ülke adlarının unvanda kullanılabilmesi için ise o ülkenin yetkili makamlarından izin alınması gerekir.
(7) Kamu kurum ve kuruluşları ile ulusal ve uluslararası diğer kuruluşların adları ya da bunları tanımlayan kısaltılmış adları ticaret unvanlarında ek olarak kullanılamaz. Ancak bu kurum ve kuruluşların işlettiği işletmeler ile hissedarı oldukları şirketlerin ticaret unvanlarında kendilerinin adları veya kısaltılmış adları kullanılabilir.
(8) Ticaret sicilinden silinen bir ticaret unvanı, unvanın silinmesine ilişkin ilanın Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlandığı tarihten itibaren beş yıl geçmedikçe başka bir tacir adına yeniden tescil edilemez.
(9) Bir ticaret unvanı, Türkiye’nin herhangi bir sicil müdürlüğüne daha önce tescil edilmiş bulunan diğer bir unvandan ayırt edilmesi için gerekli olan ek yapılmadan tescil edilemez.
(10) Daha önceden tescil edilmiş bir ticaret unvanının, Türk Ticaret Kanununun 46 ncı maddesi kapsamındaki ek ve işletme konusunu gösteren ilk ibaresi aynı olan diğer bir ticaret unvanına ayırt edici bir ek yapılmadan tescil edilemez. (Örnek-1)
(11) Daha önce tescil edilmiş ticaret unvanının eki ile kendi eki aynı olan, ancak ekten sonra gelen işletme konusunu gösteren ilk ibaresi farklı olan ticaret unvanı, ayırt edici bir ek yapılmadan tescil edilebilir. (Örnek-2)
(12) Daha önce tescil edilmiş bir ticaret unvanından yalnızca şirket türünü gösteren ibareleri farklı olan diğer bir unvan, ayırt edici ek yapılmadan tescil edilemez. (Örnek-3)
(13) Ticaret unvanı ve işletme adına ilişkin diğer hususlarda, 19/12/2012 tarihli ve 2012/4093 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Ticaret Sicili Yönetmeliği hükümlerine göre hareket edilir.
Örnekler
Örnek-1: “A İnşaat Otomotiv Tekstil Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi” ticaret unvanı daha önce tescil edilmiş ise, “A İnşaat Tekstil Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi” ticaret unvanı ayırt edici ek yapılmadan tescil edilemez.
Örnek-2: “B İnşaat Otomotiv Sanayi Anonim Şirketi” ticaret unvanı daha önce tescil edilmiş ise, “B Turizm İnşaat Sanayi Anonim Şirketi” ticaret unvanı ayırt edici ek yapılmadan tescil edilebilir.
Örnek-3: “C Turizm Limited Şirketi” ticaret unvanı daha önce tescil edilmiş ise, “C Turizm Anonim Şirketi” ticaret unvanı ayırt edici ek yapılmadan tescil edilemez.
- Yeni kurulacak şirketin defterleri ne zamana kadar tasdik ettirilmelidir?
Şirketin tescil işleminin yapıldığı gün defter tasdikinin de yaptırılması gerekir.
- Limited Şirket olarak kayıtlıyız. Şirketimize 2005 yılında almış olduğumuz ortaklar kurulu kararı ile ortaklar haricinden yani dışarıdan müdür atanmıştır. Ortak dışından atanan müdürün görevine son verip bir başka kişiyi müdür olarak atayabilir miyiz?
TÜRK TİCARET KANUNU MADDE 623– (1) Şirketin yönetimi ve temsili şirket sözleşmesi ile düzenlenir. Şirketin sözleşmesi ile yönetimi ve temsili, müdür sıfatını taşıyan bir veya birden fazla ortağa veya tüm ortaklara ya da üçüncü kişilere verilebilir. En azından bir ortağın, şirketi yönetim hakkının ve temsil yetkisinin bulunması gerekir.
(2) Şirketin müdürlerinden biri bir tüzel kişi olduğu takdirde, bu kişi bu görevi tüzel kişi adına yerine getirecek bir gerçek kişiyi belirler.
(3) Müdürler, kanunla veya şirket sözleşmesi ile genel kurula bırakılmamış bulunan yönetime ilişkin tüm konularda karar almaya ve bu kararları yürütmeye yetkilidirler.
Şirket ortaklardan en az birisinin yönetim hakkının ve temsil yetkisinin bulunması gerektiğinden ortaklardan birisi müdür olarak atanır.eski dışarıdan atanan müdürün yetkisi son verilebir , veya yeniden atanmasına karar verilerilebilir.
Bir limited şirkette birden fazla müdürün bulunması halinde, şirket genel kurulu toplantıya nasıl çağrılır? Genel kurul toplantısından sonra yapılacak işlemler nelerdir?
Bir limited şirkette birden fazla müdürünün bulunması hâlinde, bunlardan biri, şirketin ortağı olup olmadığına bakılmaksızın, genel kurul tarafından müdürler kurulu başkanı olarak atanacaktır. Başkan olan müdür veya tek müdürün bulunması hâlinde bu kişi, genel kurulun toplantıya çağrılması ve genel kurul toplantılarının yürütülmesi konularında olduğu gibi, genel kurul başka yönde bir karar almadığı ya da şirket sözleşmesinde farklı bir düzenleme öngörülmediği takdirde, tüm açıklamaları ve ilanları yapmaya da yetkilidir. Dolayısıyla, limited şirketlerde genel kurula çağrı başkan olan müdür tarafından yapılacak, genel kurul toplantısından sonra ise genel kurul toplantı tutanağı ticaret sicili müdürlüğüne ibraz edilerek, alınan kararlardan tescile tabi olanlar tescil ve ilan edilir.
MADDE 624– (1) Şirketin birden fazla müdürünün bulunması hâlinde, bunlardan biri, şirketin ortağı olup olmadığına bakılmaksızın, genel kurul tarafından müdürler kurulu başkanı olarak atanır.
(2) Başkan olan müdür veya tek müdürün bulunması hâlinde bu kişi, genel kurulun toplantıya çağrılması ve genel kurul toplantılarının yürütülmesi konularında olduğu gibi, genel kurul başka yönde bir karar almadığı ya da şirket sözleşmesinde farklı bir düzenleme öngörülmediği takdirde, tüm açıklamaları ve ilanları yapmaya da yetkilidir.
(3) Birden fazla müdürün varlığı hâlinde, bunlar çoğunlukla karar alırlar. Eşitlik hâlinde başkanın oyu üstün sayılır. Şirket sözleşmesi, müdürlerin karar almaları konusunda değişik bir düzenleme öngörebilir.
- Gerçek kişi işletmesini nevi değiştirerek Limited Şirket haline dönüştürmek mümkün müdür?
Şahısların nevi değişikliği yoluyla Limited Şirkete dönüşmesi mümkün değildir. Ancak şahıs işletmesinin öz sermayenin mahkeme kararı (bilirkişi raporu) ile tespit edilmesi sonrasında yeni kurulacak şirkete ayni sermaye olarak konulabilir ya da kurulu bir şirkete sermaye artımı yolu ile ortak olabilir. Yeni kurulan şirkete veya kurulu bir şirkete sermaye artırımı yolu ile ortak olduktan sonra şahsi kaydını ticaret sicilinden ve ilgili odadan sildirmesi gerekmektedir.
Olağan Genel Kurul Toplantısı Ne Zaman Yapılır?
Olağan genel kurul toplantısının her faaliyet dönemi sonundan itibaren üç ay içinde yapılması gerekmektedir. Dolayısıyla, hesap dönemi takvim yılı olan anonim şirketlerde olağan genel kurul toplantılarının hesap dönemini izleyen yılın ilk üç ayı içinde yapılması gerekiyor.
Genel Kurulu Olağan Toplantıya Kimler Davet Eder?
Genel kurulu toplantıya davet etme görev ve yetkisi kural olarak anonim şirket yönetim kuruluna aittir. Ancak, yönetim kurulunun devamlı olarak toplanamaması veya toplantı nisabının oluşmasına imkân bulunmaması yahut mevcut olmaması durumlarında, pay sahiplerinden biri de mahkemeye müracaat edip izin almak suretiyle genel kurulu toplantıya çağırabilir.
Hangi anonim şirketlerin genel kurul toplantılarına Bakanlık temsilcisi katılmak zorundadır?
Aşağıda sayılan genel kurul toplantılarında ve bunların ertelenmesi halinde yapılacak ikinci toplantılarda Bakanlık temsilcisinin bulunması zorunludur:
a) Kuruluş ve esas sözleşme değişikliği işlemleri Bakanlık iznine tabi olan şirketlerin bütün genel kurul toplantılarında, diğer şirketlerde ise gündeminde, sermayenin arttırılması veya azaltılması, kayıtlı sermaye sistemine geçilmesi ve kayıtlı sermaye sisteminden çıkılması, kayıtlı sermaye tavanının arttırılması veya faaliyet konusunun değiştirilmesine ilişkin esas sözleşme değişikliği ile birleşme, bölünme veya tür değişikliği konuları bulunan genel kurul toplantılarında.
b) Genel kurula elektronik ortamda katılım sistemini uygulayan şirketlerin genel kurul toplantılarında.
c) Yurt dışında yapılacak bütün genel kurul toplantılarında.
ç) Yurt dışında yapılacak imtiyazlı pay sahipleri özel kurul toplantılarında.
(2) Birinci fıkrada sayılanların dışındaki genel kurul toplantılarında ve imtiyazlı pay sahipleri özel kurullarında Bakanlık temsilcisinin bulunması zorunlu değildir. Ancak genel kurulu toplantıya çağıranların talep etmeleri ve bu taleplerin görevlendirme makamınca uygun görülmesi halinde Bakanlık temsilcisi görevlendirilir.
(3) Bakanlık temsilcisi bulunması zorunlu olmayan toplantılar için, çağrı yapanlar dışındakilerin Bakanlık temsilcisi görevlendirilmesine ilişkin görevlendirme makamına doğrudan yapacakları başvurular dikkate alınmaz. Ancak sermayenin en az onda birini oluşturan pay sahipleri tarafından gerekçeleri de bildirilmek suretiyle Bakanlık temsilcisi görevlendirilmesine dair talep, görevlendirme makamının değerlendirilmesine sunulmak üzere şirkete yapılır. Toplantıya çağıranlar tarafından bu talebin görevlendirme makamına iletilmesi zorunludur.
(4) Birinci fıkrada belirtilen toplantılar ile ikinci ve üçüncü fıkralar uyarınca Bakanlık temsilcisi görevlendirilen toplantılarda, Bakanlık temsilcisinin yokluğunda alınan kararlar geçerli değildir.
(5) Şirket genel kurullarında Bakanlık temsilcisi olarak görevlendirilenler, görevlendiren makam tarafından ilgili ticaret sicili müdürlüğüne bildirilir.
Limited şirket ortağı olan bir tüzel kişi müdür seçilebilir mi ?
Tüzel kişi müdür seçilebilir.Bir tüzel kişinin şirket müdürlüğüne seçilmesi halinde tüzel kişi ile birlikte tüzel kişi adına yetkilendirilen gerçek kişinin adı, soyadı ve belirlemeye ilişkin yetkili organ kararının noter onaylı örneği olması gerekir.
Tür değiştirme nedir?
Bir ticaret şirketinin veya ticari işletmenin tasfiye edilmeksizin başka bir şirket türüne dönüştürülmesidir. Yeni tür değiştirilen şirket eskisinin devamıdır.
Tür değiştirmede izlenecek adımlar nelerdir?
Yeni türe ilişkin kuruluş işlemlerinin yapılması
Ara bilançonun çıkarılması
Tür değiştirme planının hazırlanması
Tür değiştirme raporunun hazırlanması
Tür değiştirmeye ilişkin belgelerin ortakların incelemesine sunulması
Tür değiştirme kararının alınması
Tür değiştirmenin tescil ve ilanı
Birleşme işleminde birleşme raporu hazırlamak zorunda mıyım?
Küçük ve orta ölçekli şirket iseniz birleşme raporunun düzenlenmesinden vazgeçebilirsiniz. Ancak bu hususun tüm ortaklar tarafından onaylandığına ilişkin belgenin düzenlenmesi gerekir.
Birleşme sonucunda devir alınan şirkete ait gayrimenkul/araçlar var. Trafik/Tapu sicile bildirimde bulunacak mıyım?
Şirketlerde Yapı değişikliği ve Ayni Sermaye Konulmasında Siciller Arası İşbirliğine ilişkin Tebliğ istinaden birleşme sonucu devir olan şirketin sicillere kayıtlı değerleri var ise deviralan şirketin kayıtlı bulunduğu ticaret sicili müdürlüğü ilgili sicillere birleşme işlemini bildirir.
Birleşme kararı alan anonim şirketin genel kurul toplantısında bakanlık temsilcisi bulunması gerekir mi?
Bakanlık temsilcisi toplantıda hazır bulunmalıdır.
Birleşmeye taraf olan şirketler inceleme hakkından vazgeçebilirler mi?
Küçük ve Orta ölçekli işletmeler bu hususun tüm ortaklar tarafından onaylandığını gösterir belgenin müdürlüğe vermesi halinde inceleme hakkından vazgeçebilirler.
K BELGELERİ SERVİSİ
K belgesi kimler için zorunludur?
– Ticaret odaları, Sanayi odaları, Ticaret ve Sanayi Odaları, Esnaf Odaları ve Ziraat Odalarına kayıtlı olup, ruhsatlarında araç cinsi; kamyonet, kamyon, çekici, römork, yarı römork olan araç sahipleri almak zorundadır.
K belgesi nereden alınır?
– Bağlı bulunulan Ticaret Odası, Ticaret ve Sanayi Odası ve Ulaştırma Bölge Müdürlüklerinden alınabilir.
K belgesi hangi araçlara alınır?
– Kamyonet, kamyon, çekici, römork, yarı römork, tanker ve yük taşıyan benzeri araçlara alınır.
Hangi K belgesini almalıyım?
- Yurt içi Nakliyecilik faaliyetinde bulunanlar K1 türü yetki belgesi.
- Kamyoneti ile il sınırları içinde faaliyette bulunanlar K1* türü yetki belgesi.
- Yurt içi Oto kurtarıcı faaliyetinde bulunanlar K1(Ö) türü yetki belgesi.
- Yurt içi Kendi faaliyet konusu ile ilgili kamyon ile taşımacılık yapanlar K2 türü yetki belgesi.
- Yurt içi Kendi faaliyet konusu ile ilgili kamyonet ile taşımacılık yapanlar K2* türü yetki belgesi.
- Yurt içi ev ve büro eşyası nakliyecilik faaliyetinde bulunanlar için K3 türü yetki belgesi.
Araçlarda hangi belge bulunmalıdır?
– Araçlarda sadece taşıt kartları bulundurulmalıdır. Diğer renkli olan yetki belgesi ve taşıt belgesinin araçta bulundurma zorunluluğu yoktur. Bu belgeleri işyerinizde veya evinizde bulundurmanız gerekmektedir.
K belgesi başvuru formunu nasıl temin ederim?
– Odamızdan veya web sitemizden temin edebilirsiniz.
K türü yetki belgeleri için gerekli evrakları nasıl temin edebilirim?
– Odamızdan veya web sitemizden temin edebilirsiniz.
K belgesinde ceza hangi durumlarda kesilir?
– K belgesi alma zorunluluğu olup, belgeyi hiç almamış şahıs ve şirketlere,
– K belgesi mevcut olup her bir araçta taşınması gereken, Taşıt kartını araçta bulundurulmayanlara,
– K belgesi mevcut olup, araçlarını K belgesine ekletmeyenlere,
cezai işlem uygulanır.
K belgesi geçerlilik süresi nedir?
– Belgenin üzerinde yazan geçerlilik süresidir.
– Yeni alınan belgelerde geçerlilik süresi 5 yıldır.
K belgesinin son günü var mıdır?
– Son gün yoktur, bahsi geçen araçlar için hemen alınmalıdır.
K Belgelerinde kiralama var mıdır?
– K belgeleri kiralanamaz
– Kiralık araç için K belgesi alınamaz
K belgem var yeni araç aldım ne yapmalıyım?
– Alınan aracın ruhsat fotokopisi ile odamıza müracaat edilmelidir.
K belgemi devir yapabilirmiyim?
– 1. Derece yakınlara (Anne, baba, kardeş, eş ve çocuklara)
– En az % 25 hisse ile ortak olduğunuz şirkete devir yapılabilir.
K belgesi devir işlemi nasıl yapılır?
– K belgesini devir alacak kişi veya şirket, K belgesi müracaatında istenilen tüm belgeleri temin eder,
– Belge sahibi şahıs, kendisine ait K belgelerinin tüm evrak asıllarını (renkli olan yetki belgesi, taşıt belgesi ve taşıt kartı) teslim eder
– Her iki taraf devir işlemi için odamıza gelerek hazırlanan dosyanın İzmir Ulaştırma bölge Müdürlüğü tarafından onaylanması ve dosyanın tekrar odamıza gelmesi ile devir işlemi gerçekleşir.
K belgesinde kayıtlı olan aracımı sattım ne yapmalıyım?
– Satılan araca ait noter satışının fotokopisi ile araç düşümü en geç 60 gün içerisinde yapılmalıdır. (K belgesinde araç kalmaması durumunda son satılan aracın satışından itibaren 630 gün içerisinde belgeye mutlaka araç ilave edilmelidir. )
K belgesinin iptali için ne yapmalıyım?
– Odamıza müracaat edilmelidir, iptal işlemi dahilinde herhangi bir ücret iadesi yoktur.
K belgem kayboldu ne yapmalıyım?
–Belgenize kayıtlı araçlarınızın ruhsat fotokopileri ile odamıza müracaat etmeniz gerekmektedir.
K belgemin yenileme süresi geldi, ne kadar ücret öderim?
– Belge yenileme süresi bitim tarihinden 60 gün öncesi belge değerinin %5 ini ödeyerek yenileme yaptırabilirsiniz.
– Belge bitiş tarihinden itibaren 270 gün içinde belge değerinin %5 ini ödeyerek yenileme yaptırabilirsiniz.
– Belge bitiş tarihi 270 günü geçmiş , 271 gün ve 540 gün arasında ise belge değerinin %25 ini ödeyerek yenileme yaptırabilirsiniz.
– Belge bitiş tarihi 540 günü geçmiş ise yetki belgesi iptal edilir.
K belgeme kayıtlı aracımın sigortası ve fenni muayenesi bitti, ne yapmalıyım?
– Belgenize kayıtlı aracınızın fenni muayenesi ve trafik sigortasını 30 gün geçirmeniz halinde, yetki belgenizden aracınız resen düşülür. Tekrar fenni muayenesini veya trafik sigortasını yaptırmanız halinde, araç ruhsat fotokopisi ile odamıza müracaat ederek yetki belgenize aracınızı kaydettirmeniz gerekmektedir. Kaydettirmediğiniz takdirde yol kontrollerinde cezai işleme mağruz kalınacaktır.
K belgeme E-DEVLET KAPISINDAN ARAÇ İLAVE VE DÜŞÜM İŞLEMİ YAPABİLİRMİYİM?
–Odamızca k türü yetki belgeleri servisinden belgenize yetki tanımlaması yaptırdıktan sonra e-devlet kapısı üzerinden kurumlar kısmından ulaştırma bakanlığını seçip, yetki belgesi işlemleri menüsünden belgenize araç ilavesi yaptıracaksanız eğer özmal taşıt ekleme bölümüne girerek yetki belgenize araç ilavesi ettirebilirsiniz. eğer yetki belgenizden araç düşümü yaptırmak isterseniz, aracın noter satışını vermeden önce tekrar yetki belgesi işlemleri menüsünden özmal taşıt düşme bölümünden taşıt düşümü yaptırabilirsiniz. Aracınızın noter satışını vermiş iseniz noter satış sözleşmesi fotokopisi ile odamıza müracaat ederek aracınızın yetki belgenizden düşümünü yaptırabilirsiniz.
Kimler Sigortacılık Faaliyetinde Bulunabilir ?
5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği;
14/4/2008 tarihi öncesinde sigortacılık faaliyetinde bulunan şahıslar; Dört Yıllık Yüksek
öğretim Kurumlarının SİGORTACILIKLA ilgili bölümlerden mezun olanlardan mesleki
deneyim şartı aranmamaktadır. en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar en az On Sekiz Ay, Bankacılık ve Sigortacılık , Risk Yönetimi ve aktüerya , ile
ilgili yüksek okullardan mezun olan ve iki yıllık mesleki deneyim sahibi kişiler SEGEM
Belgeleri olmak kaydıyla sigortacılık faaliyetinde bulunabilirler.
2016 Yılı Levhaya Kayıt Ücreti Ne Kadar ?
Uygunluk Belgesi başvurusunda bulunan Sigorta Acenteleri için (evraklarını eksiksiz
şekilde ilgili Odaya teslim edenler) Levha kayıt ücretinin 10.000,-TL (On Bin TL) olarak
belirlenmiştir.
Segem Nedir? Ne Amaçlar ? Nasıl Alabilirim ?
Sigortacılık Eğitim Merkezi, sigorta sektörüne yönelik mesleki nitelik taşıyan eğitim ve
sınav organizasyonlarının tek bir çatı altında yürütülmesi amacıyla kurulan segem 5684
sayılı Sigortacılık Kanununa dayanılarak hazırlanan Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinin 19
uncu maddesiyle zorunlu kılınan sigorta acenteleri teknik personel eğitimi yapar. Bu
amaçla, Teknik personellik şartlarına haiz kişiler tarihi ve programı Müsteşarlıkça üç ay
önceden duyurularak ve en az üç yılda bir beş iş gününü geçmemek üzere verilecek temel
sigortacılık eğitimine tabi tutulur ve eğitimi takiben yalnızca eğitim konularını kapsayan
sınav yapmaya yetkilidir. Eğitimi tamamlayan şahıslar sertifika almaya hak kazanır.
Eğitimi süresi içerisinde eğitim almamış olan teknik personelin faaliyeti bu eğitimi
tamamlanıncaya kadar durdurulur.
Eğitim programı ve başvuru ile ilgili ayrıntılı bilgiler, Sigortacılık Eğitim Merkezi
internet sayfasında (www.segem.org.tr) ayrıca yayımlanır
Sigorta Şirketine(Ltd/Aş) Kimler Müdür Olabilir ?
5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği;
14/4/2008 tarihi öncesinde sigortacılık faaliyetinde bulunan şahıslar; Dört Yıllık Yüksek
öğretim Kurumlarının SİGORTACILIKLA ilgili bölümlerden mezun olanlardan mesleki
deneyim şartı aranmamaktadır. en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar en az On Sekiz Ay, Bankacılık ve Sigortacılık , Risk Yönetimi ve aktüerya , ile
ilgili yüksek okullardan mezun olan ve iki yıllık mesleki deneyim sahibi kişiler SEGEM
Belgeleri olmak kaydıyla sigorta şirketlerinde müdür olarak görev yapabilirler.
Teknik Personel Kimdir ? Bir Teknik Personel Acentelik Açabilir Mi ?
5684 Sayılı Sigortacılık Kanunu gereği; En az lise veya dengi okul mezunu, sigortacılıkla
ilgili kurum veya kuruluşların meslekle ilgili bölümlerinden en az Bir yıl mesleki
deneyim kazanmış olan kişiler ve 2 yıllık Bankacılık ve Sigortacılık , Risk Yönetimi ve
aktüerya ile ilgili yüksek okullardan veya dört yıllık yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar veya 14/4/2008 tarihi öncesinde sigortacılık faaliyetinde bulunan kişiler mesleki
deneyim şartı aranmadan teknik personel olarak görev yapabilir.
Ancak ;14/4/2008 tarihi öncesinde sigortacılık faaliyetinde adına veya tüzel kişilik
bünyesinde müdür olarak görev yapan şahıslar; en az dört yıllık yükseköğretim
kurumlarından veya en az iki yıllık Bankacılık ve Sigortacılık , Risk Yönetimi ve
aktüerya ilgili yüksek okullardan mezun olan ve iki yıllık mesleki deneyim sahibi kişiler
şahısları adına veya tüzel kişilik tesis etmek suretiyle acentelik faaliyetinde bulunabilirler.
Bir Sigorta Firmasında Aranan Asgari Fiziki Şartlar Nelerdir ?
5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun 27 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (f) bendine
istinaden Sigorta Acenteleri İcra Komitesi tarafından alınan Karar uyarınca, Bir sigorta
acentesi merkezi veya şubesinin;
-Müstakil bir bina veya iş merkezi içerisinde; fiziki olarak ayrılmış, müstakil bir girişe
sahip, başlı başına kullanılmaya elverişli bağımsız bir mekân olması ve bu mekânda
münhasıran sigorta acenteliği faaliyeti yürütülüyor olması,
-Kullandığı telefon ve internet bağlantı hizmetine ilişkin faturalarının sigorta acentesi
veya şube ise şube müdürü adına kayıtlı bulunması
-En az birer adet bilgisayar, yazıcı ve faks cihazının bulunuyor olması,
İnternet bağlantısı bulunması ve sigortacılık işlemleri için Statik IP kullanılması
zorunludur.
Hangi Şartlarda Levhaya Kaydım Askıya Alınır ?
Başvuru sahibi levhaya kaydının gerçekleşmesinden sonra yine altı ay içerisinde bir
sigorta şirketinden acentelik almak ve levha kaydına acenteliğini eklemesi gerekir. Aksi
taktirde levha kaydı askıya alınır.
Ayrıca Tobb Levha Yıllık Aidatlarını 3 yıl üst üste ödemeyen Acentelerin kaydı da askıya
alınır.
Yıllık Levha Aidat Ücreti Ne Kadardır ? Ödemeyi Nereden Ve Nasıl Yapabilirim ?
Acenteler ve eksperler, yıllık levha kayıt aidat miktarını aşağıda linki verilen adresten
sorgulayıp ödemesini yapabilirler
Sigorta Firmalarında Yapılan Değişiklikler Ne Kadar Süre İçerisinde Bildirilmesi
Gerekir?
14/04/2008 Tarihli Sigorta Acenteleri Yönetmeliği gereği; Acenteler, bu Yönetmelikte
aranılan niteliklerinde ortaya çıkabilecek değişiklikleri elektronik ortamda TOBB’a veya
uygunluk belgesi başvurusunda bulunduğu odaya; sigorta şirketleri ise, acentelere
verecekleri yetkilere ilişkin değişiklikleri, değişikliği takiben en geç üç iş günü içinde,
Levhaya işlenmek üzere TOBB’a bildirir.
Adres Değişikliğinde Ne Yapmalıyım ?
Yapılan adres değişikliğinin Ticaret Sicil Memurluğu’ nca tescilini müteakip asgari fiziki
şart denetiminin yapılarak levhaya kaydedilir.
Ip Değişikliğinde Ne Yapmalıyım ?
Güncel unvan ve statik IP gösterir internet servis sağlayıcıdan alınan onaylı evrak ile
odamıza başvurulur.
Sigortacılık Faaliyetinde Bulunmak İçin Asgari Sermaye Miktarı Ne Kadardır?
(Tüzel kişi acenteler için asgari sermaye miktarı türüne göre Sanayi ve Ticaret
Bakanlığınca belirlenen tutardan az olmamak kaydıyla 50.000.- TL dir. (Bu miktarın en
az %50’si için aranan nakde kolay dönüşebilir yatırım araçları kapsamına her türlü
menkul ve menkul kıymet , geriye kalan %50’lik kısmına ise gayrimenkul de dahil olmak
üzere her türlü mal varlığı girmektedir.) Gerçek Kişilerin beyan edecekleri mal varlıkları
bu miktarın altında olamaz. Bu tutar acentelere aracılık edilen yıllık pirim tutarının
%4’ünden aşağı olamaz)
Sigorta Firmalarında Ortak, Yetkili Ve Yönetici Kavramları Ne Anlam İfade
Etmektedir?
1-Ortaklar dışındaki personel için kadrolu olmak şartı aranacaktır.
2-Anonim Şirketlerde “Yetkililer” tanımı, yönetim ve denetim kurulu üyeleri veya
denetçiler ile imzaya yetkili kişileri kapsamakta olup, yönetim kurulu üyesi olmayan
ortaklar bu kapsama girmemektedir.
3-“Yöneticiler” tanımı ile, Acentelik faaliyetinde bulunacak tüzel kişi yetkililerinden
şirketi sigorta işlemleri bakımından temsil ve ilzama yetkili olanlar kastedilmektedir.
Levhada Kayıtlı Acentelerin Şube Açma Şartları Nelerdir ;
Şube açarak teşkilatlanacak acentelerin merkez için en az 300.000.-TL ve her bir şube
için en az 25.000.-TL sermayeye sahip olmaları gerekir. Şube açmaksızın sadece mesafeli
satış yapmak isteyenler için asgari sermaye de 300.000.-TL’dir.
Şube açarak teşkilatlanan veya mesafeli satış yapan acenteler, yılsonları itibariyle
satışına aracılık ettikleri prim tutarının en az %4’ü kadar özkaynağa sahip olmak zorundadır.
Bu tutar her durumda 300.000.-TL’den az olamaz. İlave sermaye ihtiyacının ortaya çıkması
halinde, eksik kalan sermaye en geç ilgili yılın Haziran ayı sonuna kadar tamamlanır.
Asgari ödenmiş sermaye ile beyan edilecek malvarlıklarının en az %50’sinin nakit,
mevduat ya da devlet iç borçlanma senedi gibi nakde kolay dönüşebilir yatırım araçlarından
oluşması gerekir.
Ayrıca,
Aşağıdaki Tabloda Sigorta Acentesi Çalışanları Öğrenin Düzeyi ve Asgari Mesleki Deneyim
Süreleri Belirtilen Şartları Sağlayan,
Acentenin Merkezin’ de Bir Genel Müdür Bir Genel Müdür Yardımcısı ve Teknik Personel
’den oluşması gerekmektedir.
Her Şube İçinde Şube Müdürü ve Teknik Personel ’den oluşması gerekmektedir.
- Kapasite Raporu Nedir?
Kapasite raporu; üretim yapan tüm kamu ve özel sektör kuruluşlarının üretim gücünü gösteren ve onay tarihinden itibaren 2 yıl geçerli olan bir belgedir.
Kapasite raporları düzenlenebilmesi için öncelikle kapasite raporu düzenlenecek firmaların ticaret siciline tescili ve işyerinin bulunduğu yerdeki odaya üye olması gerekir.
Kapasite raporları; firmaların iletişim bilgilerinin yanı sıra, yıllık üretim kapasitelerini, makine parkını, kullandıkları hammaddeleri, kapasite hesaplamaları ile sermaye ve istihdam bilgilerini içerir.
- Kapasite Raporuna Nasıl Başvurabilirim?
Sanayi Birimimizden veya web sitemizden temin edilen Kapasite Raporu İstek Formunda istenen bilgiler doldurulur ve formun 1.sayfasında belirtilen evraklar derlenerek Sanayi Birimimize başvurulur.
- Kapasite Raporları İşlemleri Nasıl Yürütülür ve ne kadar süre alır?
-Firma tarafından Kapasite Raporu İstek Formu ve formda belirtilen evraklar ile birlikte Odamızın Sanayi Birimine başvurulur,
-Başvuru ilgili raportör tarafından değerlendirilir,
-Görevli eksper mühendis daha önceden iş yoğunluğu ve Oda aracının durumuna göre belirlenen tarihte firmanın işyerine ziyarette bulunur. Firmanın talebi halinde iş durumu uygunsa işlemleri hızlandırmak amacıyla eksperi firma kendi imkanlarıyla götürüp getirebilir.
-Eksper mühendis Kapasite Kriterlerine uygun olarak ölçüm ve tespitlerini yapar ve raporu tanzim eder,
-TOBB Sanayi Kapasite Raporu Otomasyon Programında veri girişi yapılarak kapasite raporu on-line olarak TOBB’ne gönderilir.
-TOBB’nin onayından sonra 1 nüsha “Aslı Gibidir” yapılarak firmaya teslim edilir.
-Bütün bu işlemler yaklaşık 1 hafta içerisinde sonlandırılır.
- İş Makinası aldım ne yapmalıyım?
Gerçek veya tüzel kişilere ait olan iş makineleri türünden araçların tescilleri; tarım kesiminde kullanılanlar ziraat odalarınca, tarım kesiminde kullanılanların dışında kalan ve sanayi, bayındırlık ve diğer kesimlerde kullanılanların tescilleri, üyesi oldukları ticaret, sanayi veya ticaret ve sanayi odalarınca yapılır. Yani üyesi bulunduğunuz veya şahıs olarak almışsanız ikametgahınızın bulunduğu yerdeki ticaret, sanayi veya ticaret ve sanayi odasına başvurmanız gerekmektedir.
- İş Makinasını kayıt ettirmem (tescil ettirmem) şart mı?
Tarım kesiminde kullanılanların dışında kalan ve sanayi, bayındırlık ve diğer kesimlerde kullanılan iş makinelerinin sahipleri iş makinalarını Karayolları Trafik Yönetmeliğinde belirtilen esaslara göre odalara tescil ettirmek ve tescil belgesi almak zorundadır.
- İş Makinamı tescil ettirmek için Odaya hangi evraklarla ve nasıl başvurmalıyım?
– Odaya hitaben yazılmış ve iş makinesinin tescilini talep eden dilekçe.(Tescil için Odaya geldiğinizde görevli personelimiz hazırlayıp imzalatmaktadır.)
– İş makinesi sahiplik belgesi;
1) Sıfır araçlar için fatura (İş makinesi ithal edilmiş ise faturaya ek olarak gümrük giriş beyannamesi ve gümrük vergisinin ödendiğine dair makbuz).
2) İkinci el araçlar için noter satış senedi.
3) Veraset ilamı.
4) Yukarıda anılan belgelerin ibraz edilememesi durumunda mahkemeden alınacak sahiplik belgesi.
Yukarıda belirtilen sahiplik belgelerinin aslı veya noter tasdikli sureti kabul edilebilir. Bu belgeler haricinde hiçbir belge sahiplik belgesi olarak kabul edilemez
– Makineye ait teknik belge, teknik belge yoksa Odamız Sanayi Biriminden verilen Form eksiksiz olarak doldurularak firma veya kişi tarafından kaşelenip imzalanır.
- İş Makinasını tescil ettirmek için Odaya kim gelmelidir?
İş makinelerinin tescilleri, iş makinası sahipleri veya kanuni vekillerince veya tüzel kişiliklerce yetkilendirilen kişilerce ibrazı mecburi belgeleri göstererek yapılır.
- Yerli Malı Belgesi Nedir?
4734 sayılı Kamu İhale Kanununa göre yapılacak mal alımı ihalelerinde istekliler tarafından teklif edilen malın yerli malı olduğunu gösteren belgeye denir.
- Ürünlerimizin yerli malı olarak kabul edilebilmesi için gerekli şartalar nelerdir?
1)Sanayi ürünlerinin yerli malı olarak kabul edilebilmesi için aşağıdaki şartlar aranır:
- a) Bakanlık tarafından düzenlenen Sanayi Sicil Belgesine sahip sanayi işletmeleri tarafından üretilmesi ve Sanayi Sicil Belgesindeki “Üretim Konusu” içeriğinde yer alması.
- b) Tamamen Türkiye’de üretilen veya elde edilen ürünler ile üretim sürecinin önemli aşamalarının ve ekonomik yönden gerekli görülen en son esaslı işçilik ve eylemin Türkiye’de yapılmış olması.
- c) Ürünün yerli katkı oranının en az %51 olması.
Bu üç şartın bulunması halinde “Yerli Malı Belgesi”, ilgili oda tarafından düzenlenir.
2)Gıda ve tarımsal ürünlerin yerli malı olarak kabul edilebilmesi için aşağıdaki şartlar aranır:
- a) Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca düzenlenen İşletme Kayıt veya Onay Belgesine sahip işletmeciler tarafından üretilmesi.
- b) Tamamen Türkiye’de üretilen/yetiştirilen veya elde edilen ürünler ile üretim sürecinin önemli aşamalarının ve ekonomik yönden gerekli görülen en son esaslı işçilik ve eylemin Türkiye’de yapılmış olması.
- c) Tarım ürünleri için Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi veya Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının ilgili Kayıt Belgesine (Örtüaltı Kayıt Sistemi ve benzeri) sahip firmalar tarafından üretilmesi.
Bu şartların bulunması halinde “Yerli Malı Belgesi”, ilgili oda/borsa tarafından düzenlenir.
3)Türkiye’de toplanan bitkisel ürünler, Türkiye’de doğan ve yetiştirilen canlı hayvanlar ve bunlardan elde edilen ürünler, Türkiye’de yetiştirilen ve avlanan su ürünleri yerli malı kabul edilir. Bunların dışındaki ham tarım, hayvancılık ve su ürünleri, tamamen Türkiye’de üretilmesi veya üretim sürecinin önemli aşamalarının ve ekonomik yönden gerekli görülen en son esaslı işçilik ve eylemin Türkiye’de yapılmış olması şartıyla yerli malı kabul edilir.
Tarım ve hayvancılık ürünlerine ilişkin “Yerli Malı Belgesi”, ürünün elde edildiği yerin borsası tarafından, borsanın bulunmadığı yerlerde ise oda tarafından düzenlenir. Sayılan bu ürünlerin yurt içinde üretildiği müstahsil makbuzu ile tespit edilir.
4)Türkiye’ de çıkarılan madenler ve madencilik ürünleri ile birinci, ikinci ve üçüncü fıkralarda belirtilen ürünler dışında kalan veya bu kategorilerin hiçbirine girmeyen diğer ürünler; tamamen Türkiye’de üretilmesi veya üretim sürecinin önemli aşamalarının ve ekonomik yönden gerekli görülen en son esaslı işçilik ve eylemin Türkiye’de yapılmış olması şartıyla yerli malı kabul edilir.
Madenlerin ve madencilik ürünlerinin Türkiye’de çıkarıldığı veya işlendiği, maden ruhsatı ve gerekli işletme izin belgeleriyle tespit edilir.
Bu ürünlere ilişkin “Yerli Malı Belgesi”, ilgili oda tarafından düzenlenir.
5)İkinci, üçüncü, dördüncü fıkralarda sayılan ürünlerden sanayi ürünü olarak değerlendirilenlerin yerli malı kabul edilebilmesi için ayrıca birinci fıkranın (a) ve (c) bentlerinde sayılan şartlar da aranır.
6)Serbest bölgeler mevzuatı ile gümrük mevzuatı göz önünde bulundurularak, yerli malı kriterlerine ilişkin Tebliğde yer alan gerekli şartların sağlanması kaydıyla serbest bölgede faaliyet gösteren işletmelerin ürettikleri ürünler yerli malı kabul edilir. Serbest bölgede üretilen ürünler için “Yerli Malı Belgesi” ilgili oda/borsa tarafından düzenlenir.
- Yerli Malı Belgesine Nasıl Başvurabilirim ve gerekli evraklar nelerdir?
1)Üreticiler, Yerli Malı Belgesi Başvuru Dilekçesi (Odamız Sanayi Biriminden veya web sitemizden temin edilebilir) ve ekindeki belgelerle birlikte oda/borsaya başvururlar. Bu belgeler şunlardır:
- a) Tüzel kişiler için, üreticiyi temsil ve ilzama yetkili kişi/kişilerin imza sirkülerinin aslı veya noter onaylı sureti; gerçek kişiler için aslı ibraz edilmek kaydıyla kimlik fotokopisi,
- b) Üreticiyi veya üreticiyi temsil ve ilzama yetkili kişi/kişiler tarafından imzalı Taahhütname (Odamız Sanayi Biriminden veya web sitemizden temin edilebilir),
- Yerli Katkı Oranı Hesap Cetveli (Odamız Sanayi Biriminden veya web sitemizden temin edilebilir) ve hesaplamada baz alınan belgeler,
- Serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavirin ruhsat sureti,
iii. Eksperin konusunda uzman olduğunu gösteren belge sureti (diploma, çalıştığı veya bağlı olduğu kurum/kuruluş kimlik kartı ve benzeri)(Eksper Odamızdan talep edilebilir veya üniversitelerin ilgili bölümlerinden konularında uzman kişiler arasından firma bulabilir)
Ayrıca ürüne bağlı olarak aşağıda belirtilen belgelerin asılları ibraz edilmek kaydıyla suretleri dilekçe ekinde yer alır:
- c) Sanayi Sicil Belgesi sureti
- d) Gıda İşletme Kayıt veya Onay Belgesi sureti
- e) Çiftçi Kayıt Sistemi Belgesi veya Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının ilgili kayıt belgesi sureti (Örtüaltı Kayıt Sistemi ve benzeri)
- f) Müstahsil makbuzu veya fatura sureti
- g) Maden Ruhsatı sureti
- h) Diğer bilgi ve belgeler (kullanılan girdilerin menşei ve benzeri)
- Sanayi Sicil Belgesi alacağım veya mevcut Sanayi Sicil Belgemin onayını yaptıracağım ne yapmalıyım?
Sanayi Sicil Belgesi ile ilgili işlemlerde T.C.Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü yetkilidir. Sanayi Sicil Belgesi ile ilgili Odamızda herhangi bir işlem yapılmamaktadır. T.C.Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’ ne başvurmanız gerekmektedir.
Ticaret Odası kanun gereği kredi verebilen bir kurum değildir. Ancak üyelerinin finansman problemini çözmek için bir çok banka ile protokol imzalamıştır. Odamız üyeleri bu protokollerden faydalanarak kredi kullanımında kolaylıklar sağlayabilirler.
Odamız üyeleriyle hızlı ve etkin bir iletişim ağı kurmak amacıyla bir çok duyuru organı kullanmaktadır. Bir çok faaliyetler yerel basın, odamız internet sitesi (https://www.mutso.org.tr) ve mail grubumuz aracılığıyla duyurulmaktadır. Odamızca oluşturulan mail grubuna üye olmak isteyen üyelerimiz odamıza başvurarak ilgili formu doldurabilirler.
Üyelerimiz ocak ayından itibaren aidatlarını yatırabilirler.
1.Taksit son ödeme tarihi 30 Haziran,
2.Taksit son ödeme tarihi 31 Ekim´dir.
İçinde bulunulan yıldan önceki 2 yıldan itibaren adresleri ve durumları tespit edilemeyenler ile bu süre zarfında aidat ödemeyen üyelerin isimleri, Oda Yönetim Kurulu kararıyla meslek grupları ve seçmen listesinden silinir. Aidat taahhukları durdurulur. Bu durumdaki üyelerimizin aidat borçlarının tamamını defaten ödemeleri ve şayet adres değişikliği var ise bunu tescil ettirmelerinden sonra yönetim kurulu kararı ile faal üyeler arasına alınabilmektedir.
Üyelerimizin odaya kayıtlı olmaları nedeniyle ödeyecekleri yıllık ve munzam aidatın dışında belge alması söz konusu olduğunda ücret ödemeleri kanuni bir zorunluluktur. Bu konuda 5174 sayılı kanunda belirlenen tavanı aşmamak kaydıyla yönetim kurulunu teklifi ve meclisin onayı ile yürürlüğe konulan tarifeler uygulanır.